taşıdıklarımız

ateş alpar

Ateş Alpar

Taşıdıklarımız / 2021

HD Video 55’’loop

Gündelik hayatın şiddetine nasıl karşı koyulur? Bu şiddet, kimi zaman ev-içine, kimi zaman sokağa ait. Bazen şeylere, bazen de insanlara mahsus. Gündelik olanın sıradanlığı, söz konusu şiddetle bizzat örülü çoğu zaman. Bu sıradanlığa, alışılmış olana, gözümüzün bildik olanın tekrarına kapalı oluşuna nasıl direnilir? Anlatma biçimini değiştirmek, gündeliğin ifade edilişinin dışına çıkmak ile mümkündür bu belki de. Diyalog arayışı, konuşma arzusunun tezahürüdür. Dudaklar kıpırdar ama ağızdan söz çıkmaz, çıkamaz. Fakat söz konusu olan, sessiz kalma arzusu değildir. Çünkü dudaklar mühürlenmiş, ağız

susturulmuştur. Sessizliğe mahkum edilmiştir. Bu durumda sadece gözler konuşur. Bakışlar çok şey söyler. Bakışlar, diyaloğun hem içinde hem dışında olan özne için kendini ifade etmenin tek yoludur. Elde kalan yegâne yoldur. Yeniden konuşabilmek için, belleğin, aidiyetin, sözün kime ait olduğunun sorgulanması, dilin yeniden inşa edilmesi gerekir. Aşikâr olanın, tekrar edildiği için sıradanlaşıp dikkat çekmez olanın yeniden görülür kılınması, bakışın verili çerçevelerin dışına çıkması ile mümkün olabilir ancak. Tedirginlik, ancak böylesi bir çaba ile sonlandırılabilir.

YücelTunca_HicbirSeyOlmadiginda_Sergi_Izmir_belge adı_re_14_72.jpg

gündelik hayatın sanatı

Ateş Alpar, Portre.jpg

1992 Mardin, Nusaybin doğumlu Ateş Alpar, fotoğraf, görsel sosyoloji, sinema ve müzik üzerine üretimler yapıyor. Mimar Sinan Üniversitesi'nde misafir öğrenci olarak, sanat, sanat felsefesi, görsel sosyoloji ve politika derslerine katıldı. Çağdaş belgesel fotoğraf alanında göç, sınır, kimlik, toplumsal hareketler, toplumsal bellek, politika, underground müzik, LGBTİ+/queer gibi konuları merkeze alarak video ve fotoğraf hikâyeleri üretiyor. Katıldığı bazı sergiler: Sauna (Online Sergi, 2021); Pasaj, Merkezkaç Sanat Kolektifi (Online Sergi, 2020); Through The Window, İstanbul - Hollanda (Online Sergi, 2020); Kel Ama Kıllı, Arada Festivali / Ada Sanat, - İstanbul (2020) Turkısh Delight, Londra (2020); OBSIBIDIAN - "Sona Gelim - Patlama" / Pixie, İstanbul (2019); Karaburun Bilim Kongresi - "Proleterin Tozu", İzmir (2019) "Queer Ballet" / İzmir (2019); "1+1 Birlikte Güçlüyüz", Boysan'ın Evi / İstanbul (2019); "Stonewall'dan Türkiye'ye İsyan", Cenevre (2019); "Sahalarda Kuir Paslaşmalar" - Let's Fairy Play, Hrant Dink Vakfı / İstanbul (2018); LadyFest, Dramaqueer / İstanbul (2018); "Mayday", Yaşar Kemal Kültür Merkezi / Adana (2017); Belgesel Fotoğraf Günleri, İstanbul (2016).